تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی سنتی

برای این که غذایی خوش رنگ و لعاب با طعمی خوب داشته باشیم باید از رب گوجه فرنگی طبیعی استفاده کنیم تا مزه ای خوشایند به غذا بدهیم. رب گوجه فرنگی از چاشنی های طعم دهنده بی نظیر است. امروزه تولید کنندگان رب گوجه فرنگی سنتی برای داشتن رب گوجه سالم و بهداشتی که علاوه بر این ها قیمت مقرون به صرفه تری هم داشته باشد اقدام به درست کردن رب گوجه فرنگی سنتی کرده اند.

تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی سنتی

دلیل کپک زدن رب گوجه فرنگی

دلیل کپک زدن رب گوجه فرنگی یکی از مشکلات پس از پخت رب گوجه فرنگی کپک زدن آن است و دلایلی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. اولین دلیلی که باعث کپک زدن رب می شود رطوبت است یعنی هنگام پختن رب اگر آب درون رب گوجه به اندازه تبخیر نشود و رب شل باشد یعنی این که رب هنوز آب داشته و به غلظت مورد نظر نرسیده بوده است.

پس از مدتی که از پخت رب گذشته شود شروع به کپک زدن می کند و برای سلامتی بدن بسیار مضرر می باشد و اصلا نباید آن رب را مصرف کرد. بایدپس از پخت رب وقتی که وارد ظرف مورد نظر می گردد روی رب را کمی روغن دنبه بریزید تا به اصطلاح پلمپ شود و کپک نزند و سپس درب آن را ببندید.

چون وقتی کپک روی رب را بگیرد خاصیتی دارد که تمام رب را تا پایین آلوده می کند و نباید آن را مصرف کرد و باید دور انداخته شود. دلیل دیگر کپک زدن رب استفاده از قاشق خیس یا آغشته به روغن غذا است که وقتی از این قاشق برای برداشتن رب استفاده شود بعد از مدت کوتاهی رب شروع به کپک زدن می کند و نباید از این قاشق ها برای برداشتن رب استفاده کرد باید قاشق خشک و تمیز باشد.

روش های تهیه رب گوجه فرنگی سنتی

روش های تهیه  رب گوجه فرنگی سنتی برای تهیه یک رب گوجه فرنگی ارگانیک و سنتی ابتدا باید گوجه های سالم و بدون خرابی را جدا کرده و کاملا شسته شود تا آلودگی وارد رب نشود سپس گوجه ها را تکه تکه کرده و درون قابلمه ای می ریزیم و حرارت می دهیم تا آب گوجه فرنگی به جوش آید و گوجه ها کمی نرم شوند سپس از صافی که سوراخ ریز دارد آب گوجه ها را رد می کنیم و باید مراقب بود که دانه گوجه از صافی رد نشود چون باعث کپک زدگی رب گوجه می شود.

سپس آب گوجه بدست آمده را روی حرارت قرار می دهیم و می گذاریم که به جوش آید و آب آن به تدریج کم شود و غلیظ شود و در این مدت مدام باید رب را هم زد تا ته نگیرد. وقتی که رب به غلظت رسید باید نمک را اضافه کرد و با یک قاشق آن را تست کرد و ردی روی رب بیاندازید اگر رد ایجاد شده روی رب دیر پر شد یعنی این که رب آماده شده و باید حرارت را خاموش کرد کمی روغن هم به رب می افزاییم و پس از سرد شدن رب، آن را در ظرف های مناسب شیشه ای ریخته و پلمپ کرد و در جای خنک نگهداری کرد.

با عمل آمدن این محصول با کیفیت فروشندگان آن را در ظرف های شیشه ای در اندازه های مختلف قرار می دهند که مشتریان برحسب نیاز خود مقدار مورد نظر را خریداری می کنند. این محصول به دلیل ارگانیک بودن بسیار مورد توجه و پسند مشتریان است و از فروش بسیار خوبی برخوردار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما