تولیدکنندگان رب گوجه خانگی

سالم و سلامت بودن مواد غذایی بر روی سلامتی ما تاثیر زیادی میگذارد. وماخود مختاریم ‌که موادی سالم انتخاب کنیم یا ماده ای که حاوی نگهدارنده می باشد.  یکی از این مواد طبیعی و سالم رب گوجه خانگی می باشد. که بخش اعظمی از سفره مارا در برگرفته و ما استفاده از رب خانگی به خود و سلامتمان خدمت کرده ایم.

تولیدکنندگان رب گوجه خانگی

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی مرحله به مرحله

در اینجا می خواهیم روش تهیه رب گوجه فرنگی سنتی را مرحله به مرحله توضیح دهیم.

اول از همه گوجه ها را در تشتی بزرگ ریخته ، و آن ها را دانه به دانه شسته و موقع شستن هرکدام را چک می کنیم . که کرم خوردگی و خرابی نداشته باشد. و قسمت های کرم خورده، را جدا کرده و داخل ظرفی که برای تفاله و آشغال گوجه فرنگی است. می ریزیم. 

*بعد از اینکه همه ی گوجه فرنگی ها شسته شد. یا گوجه فرنگی ها را تکه تکه کرده. و یا به مقدار کم در ظرفی روحی، ریخته و با چکمه له و مخلوط می کنیم .و  بعد از خرد یا له کردن ،به ظرف های اصلی که دارای در هستند منتقل می شوند. 

*روی گوجه فرنگی ها مقداری نمک ریخته تا زودتر به خورد هم بروند، ودر آنها را گذاشته و در چند روز در مقابل آفتاب می ماند. و به طور معمول، روزی چند بار، به گوجه ها چنگ زده میشود. تا زودتر آماده آبکشی شود. حداقل زمان برای به خورد هم رفتن گوجه ها ۲ الی ۳ روز است. و استفاده از ظرف فلزی، باعث می شود.  آفتاب باعث گرم شدن گوجه ها شده. و نیاز به زمان کمتری نسبت به ظرف پلاستیکی دارد.

*بعد از اینکه مدت زمان مورد نظر طی شد. با تشت های کوچک ، از گوجه ها در آبکش ریخته. و دست آن را از آبکش رد کرده ، و تفاله آن را دور میریزیم. وقتی چندبار این مرحله تکرار شد. و آب گوجه ها گرفته شد. با استفاده از یک توری تمیز و نسبتاً بزرگ ، آب گوجه ها رد می کنیم. تا به دانه های گوجه فرنگی که از آبکش رد شده اند را بگیریم.و آب گوجه به ظرف روحی خیلی بزرگی که روی اجاق است منتقل می شود. و فرایند پخته شدن رب شروع می شود.

*هرچه مقدار آب گوجه بیشتر باشد. زمان پخت نیز طولانی تر است. بعد از مدتی که رب ما روی اجاق قل خورد مقداری نمک میزنیم. و بعد از چند ساعت وقتی کم کم شروع به غلیظ شدن کرد. باید زود به زود آن را هم زده. تا از ته نچسبد و رب ما نسوزد. و در اواخر پخت مقداری روغن اضافه کرده،  برای اینکه رب ما کپک نزند و ماندگاری اش، بالا برود. و بعد پخت نزدیک به چند ساعت صبر کرده تا کاملاً خنک شده و بعد در ظرف ریخته می شود. 

تهیه بهترین انواع رب گوجه خانگی

تهیه بهترین انواع رب گوجه خانگی مصرف رب گوجه فرنگی ارگانیک و بدون هیچ مواد نگهدارنده ای ، خیلی بهتر از صنعتی است. و خیلی ها به دنبال  درست کردن رب خانگی هستند. اما به دلیل سختی زیاد در پخت و تهیه آن خرید رب خانگی بهترین گزینه هست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما