گلخانه تولید گوجه زیتونی صادراتی

گوجه زیتونی یکی از کوچک ترین انواع گوجه فرنگی در جهان است که به دلیل شکل و ظاهر آن بیشتر برای تزئین غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل صادراتی بودن بیشتر در گلخانه تولید می شود زیرا محصولات گلخانه ای به دلیل قرار گرفتن در محیط بسته دارای ظاهر زیباتری هستند. در گلخانه تولید گوجه زیتونی صادراتی این محصول با بهترین کیفیت تولید و به بازارهای داخلی و خارج کشور صادر می گردد.گلخانه تولید گوجه زیتونی صادراتی

کمک به کاهش وزن با گوجه فرنگی

کمک به کاهش وزن با گوجه فرنگی

یکی از ویژگی های میوه یا سبزی گوجه فرنگی در انواع مختلف آن کمک به کاهش وزن می باشد. این محصول به دلیل نوع مواد مغذی ای که در آن وجود دارد می تواند در کاهش وزن نقش موثری داشته باشد. از جمله این مواد می توان به فیبر اشاره کرد. گوجه حاوی مقادیر بالایی فیبر است. این ماده می تواند در افزایش حجم مواد غذایی در دستگاه گوارش نقش داشته باشد و با ورود به معده فضای بیشتری را به خود اختصاص دهد به همین جهت معده زودتر پر می شود و شخص دست از غذا خوردن می کشد.

این محصول میزان بسیار کمی چربی، قند و در نتیجه کالری دارد و به همین دلیل میزان در نتیجه مصرف این محصول حجم دستگاه گوارش با این محصول اشغال شده و در عوض نقش چندانی در تامین انرژی برای بدن وجود نخواهد داشت که این مساله منجر به کاهش وزن خواهد شد.

در گوجه فرنگی ترکیبی به نام لیکوپن وجود دارد که باعث ایجاد سیری کاذب می شود و همین سیری کاذب باعث کاهش مصرف غذا در فرد شده که در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

روش های تهیه انواع گوجه زیتونی صادراتی

روش های تهیه انواع گوجه زیتونی صادراتی

تهیه انواع گوجه زیتونی صادراتی هم می تواند در محیط گلخانه و هم در فضای باز انجام شود. گوجه چری گلخانه ای دارای پوست نسبتا ضخیمی است بنابراین از مقاومت بالایی نسبت به عواملی همچون آسیب های محیطی برخوردار است و نسبت به بسیاری از بیماری ها مقاوم است به همین دلیل کشت آن در فضای بیرون هم ممکن است اما پرورش و تولید آن در محیط گلخانه مرسوم تر است زیرا در واحد سطح میزان تولید بیشتری خواهد داشت.

در گلخانه گوجه به دو روش کشت در خاک و روش هیدروپونیک یا کشت در محلول تولید می شود که روش دوم نیازی به خاک نداشته و بوته گوجه همه احتیاجات غذایی خود را از محلولی دریافت می کند که مواد مغذی مورد نیاز گیاه را دارا می باشد. این دو روش از نظر میزان تولید با هم تفاوت زیادی دارند و در روش هیدروپونیک به دلیل عدم وجود خاک بیماری های کمتری گیاه گوجه فرنگی را تهدید می کنند و میزان تولید گوجه چری درجه یک بیشتر خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما