فرق بین رب گوجه فرنگی خانگی و صنعتی

آیا شما می دانید که چه فرقی بین رب گوجه فرنگی خانگی و صنعتی وجود دارد؟ کدام یک از این رب ها ارزش غذایی بالاتر، و مواد معدنی و ویتامین های بیشتری دارند؟
رب گوجه فرنگی، یکی از فرآورده های مهم گوجه فرنگی بوده، که تولید آن امروزه بسیار بیشتر از سالهای قبل می باشد، هم چنین رب گوجه فرنگی به عنوان یکی از مهم ترین چاشنی ها در غذاهای ایران به حساب آمده، و با آن میتوان به راحتی غذاهای بسیاری را درست کرد و مزه دار نمود. علاوه بر آن رب گوجه فرنگی امروزه به یکی از مواد اولیه اصلی در تهیه محصولاتی مانند کنسروها و سس های مختلف بکار می رود.

فرق رب گوجه فرنگی خانگی با صنعتی؟
رب گوجه فرنگی که امروزه به روش های خانگی و صنعتی تهیه می شود، دارای فرق هایی بوده که از آن جمله می توان به افزوده شدن مواد نگهدارنده به رب گوجه های صنعتی اشاره نمود، در حالی که رب گوجه فرنگی های خانگی این مواد افزودنی و نگهدارنده ها را در خود ندارند و سالم تر هستند. رب گوجه فرنگی های خانگی از آن جا که دارای حرارت کنترل شده ای نبوده، و به طور مستقیم در معرض شعله قرار می گیرند تا تبدیل به رب شوند، درصد بیشتری از املاح معدنی و ویتامین های موجود در گوجه رنگی را از دست می دهند. ولی رب گوجه فرنگی های صنعتی درصد کمتری از املاح معدنی و ویتامین های موجود در گوجه فرنگی را از دست می دهند، چرا که فرآیند تولید آن ها، وقرار گرفتن ها در معرض حرارت کنترل شده است. شایان ذکر است، که گوجه فرنگی نسبت به حرارت حساس بوده و در صورت مواجه شدن با آن معمولاً 5 تا 40 درصد از املاح معدنی و ویتامین های موجود در خود را از دست می دهد.
منبع: گوجه و رب گوجه

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما