طرز تهیه رب گوجه در منزل

همه شما با طرز تهیه رب گوجه در منزل آشنایی دارید. ولی برای اینکه رب گوجه سالم و خوش طعمی داشته باشید و گوجه شما کپک نزند، توجه به نکات و توصیه های زیر ضروری است.
از نکات مهم که در تهیه رب گوجه فرنگی خانگی رعایت می شود، بهداشتی و تمیز بودن فرایند تولید رب می باشد. برای تهیه رب گوجه فرنگی خانگی ابتدا باید آن را شست و سپس در دستگاه غذاساز یا چرخ گوشت خرد کرد به گونه ای که تمامی پوست و تخم گوجه فرنگی ها از گوشته آن جداشوند. برای آنکه خواص گوجه فرنگی ها حفظ شود و املاح دیگری از جمله روی و مس به رب گوجه اضافه گردد لازم است ک برای پخته شدن گوجه فرنگی آن را در قابلمه مسی یا لعابی بار گذاشت.
برای جلوگیری از غلیظ شدن رب لازم است که به مقدار لازم به رب، نمک اضافه نماییم به گونه ای که نه شور و نه بی نمک باشد. نمک رب گوجه فرنگی را در آخر طبخ، به رب اضافه کنید.
اگر دوست دارید رب سفتی داشته باشید پس از نمک زدن قابلمه مس را روی حرارت ملایم قرار دهید، تا رب سفتی داشته باشید. اکنون پس از دو الی سه ساعت طبخ، رب شما آماده است.
برای بسته بندی این رب از بطری های پاستیکی استفاده کنید. بعد از سردشدن تهیه رب گوجه فرنگی خانگی آن را داخل بطری ریخته. دقت کنید که بطری را تا ته پر نکنید. یکی از راه های اساسی برای جلوگیری از کپک زدن، در مرحله نگهداری رب گوجه فرنگی ریختن مقداری روغن زیتون سر بطری ها می باشد. این کار عمل کپک زدن را به صفر می رساند. دقت داشته باشید که همواره برای مصرف رب گوجه فرنگی از قاشق تمیز استفاده کنید. اگر قاشق شما چرب باشد، گوجه فرنگی کپک می زند.
منبع: گوجه و رب گوجه

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما